Monday, July 27, 2009

when alphabet spokes

meh2 bace lar..isi ur leisure time ..hehe


Maksud Nama - Huruf
Cari maksud nama:

Pemilihan huruf pertama pada nama juga adalah penting. Berikut sebagai sedikit panduan.

A = Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.

B = Selalu tenang dalam menghadapi masalah yang rumit dan membahayakan dirinya adalah ciri penampilannya. Mereka juga sangat setia dan penyabar, yang menjadikannya amat disenangi dalam pergaulan. Kelemahannya, sangat mudah tersinggung.

C = Ramah dan pandai berbicara. Ini yang menjadikannya popular di kalangan rakan-rakan. Mereka tidak bersungguh dalam bertindak dan selalu menganggap masalah yang dihadapi adalah remeh.


D = Pendiam, bercakap hanya bila perlu. Sopan, berdisiplin dan kuat bekerja. Kelebihannya itulah yang menghasilkan kejayaan dalam mencapai cita-cita. Kelemahannya adalah selalu bimbang dan sukar mempercayai orang lain.

E = Pandai dan penuh pertimbangan dalam menjalankan tanggung jawab. Sikapnya periang bila hatinya senang, tetapi suka berdiam diri apabila hatinya gundah dan boleh membuatkan hati orang lain terluka.

F = Punya pendirian yang teguh, tidak mudah goyah dan keras kepala. Mereka juga sukar memaafkan. Tidak setia dan amat berhati-hati bila berbelanja.

G = Kerap murung dan bersedih hati. Pendiriannya mudah dipengaruhi. Tekun belajar ketika rakannya bermalas-malasan dan sebaliknya suka bermalas-malasan ketika rakannya sedang tekun.

H = Mudah simpati, bahasanya lemah-lembut. Tidak pernah melukai perasaan orang lain. Selalu tergesa-gesa dalam melakukan pekerjaan, suka berkhayal dan bercita-cita terlalu tinggi.

I = Suka memendam perasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.

J = Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan. Mudah merasa ragu dalam membuat keputusan dan tidak tegas.

K = Pandai berjenaka. Hari-harinya sentiasa ceria walaupun perasaannya gundah. Kelemahannya suka bercerita rahsia sendiri.

L = Ramah dan pandai bergaul dan mempunyai ramai kawan. Tidak suka bergosip dan mencampuri urusan orang lain. Amat berhati-hati bila berbelanja. Kelemahannya, tidak menepati masa.

M = Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan berontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya, boros dan keras kepala.

N= Baik hati dan rapi dalam berpakaian. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya, mudah bersedih hati dan kurang percaya diri.

O = Serba boleh. Suka memendam perasaan dan permasalahan serta sukar mempercayai orang lain. Akibatnya ramai yang menggapnya sombong dan suka memilih teman.

P = Pandai berjenaka dan selalu ceria. Punya banyak idea dan sangat kretif. Sering melakukan sesuatu yang belum dilakukan orang lain. Agak pendendam dan boros.

Q = Setia dan mudah memaafkan orang lain. Suka meluangkan waktunya untuk kawan-kawan. Keras kepala, sukar diatur dan mudah emosi.

R = Pendiam dan bercakap hanya bila perlu. Tekun dengan kerja yang disukai dan bersungguh-sungguh dalam mengejar cita-cita. Suka mengkritik. Dan sukar mengawal bicara ketika marah.

S = Pandai dan tekun dalam mengejar cita-cita. Tidak suka pada orang yang suka memungkiri janji. Kelemahannya mudah tersinggung selain sukar menahan emosi. Jika sudah emosi marahnya meledak-ledak.

T = Sangat berdisiplin. Selalu mengerjakan sesuatu menurut aturan buku. Tidak suka mengelamun atau bermalas-malasan. Suka menonjolkan diri selain senang gugup, terutama bila bersalah.

U = Suka berterus-terang dan menyendiri. Naif baginya merugikan orang lain. Tidak tahan dengan kritikan dan kurang pandai menyusun kata-kata jika berbicara didepan orang ramai.

V = Tutur katanya lembut dan pemalu. Pandai meyesuiakan diri. Selain itu, mereka juga pandai menguasai orang disekitarnya dengan cerita-cerita yang memikat. Tidak suka berterus terang.

W = Ramah dan mudah simpati. Sikapnya amat menawan. Punya toleransi yang tinggi dan ringan tangan. Keras kepala dan sukar diatur, tetapi hatinya boleh dilembutkan dengan kesabaran dan kelembutan.

X = Budi pekertinya halus. Suka melakukan pekerjaan sosial. Mudah tersinggung dan tidak akan berbaik dengan mereka yang menyinggungnya.

Y = Pendiam dan tidak suka menonjolkan diri. Ramai menganggapnya sombong walaupun sebenarnya mereka adalah sahabat yang baik. Tidak berani mengemukakan pendapat.

Z = Pandai berjenaka dan menyesuaikan diri dalam pergaulan. Suka disapa terlebih dulu dan gemar menonjolkan diri.

indahnye nama kite

dlm dunia skrg ni rmai bg nama-nama yg byk ke nama barat,tp nape?nama islam xsedap ke?nama2 islam pn ok jugak mcm nama mira (hehe prasn je)..amira athirah bt mohammad aroff..

Amira = princess
Athirah = Yang utama, yang mulia

see,how wonderfull it is..thnx ibu n abah for such a great name
so..nape kte still nk letak nama mcm org putih?dont you proud to be muslim??
hmmm,myb ble ltak nama mcm tu lebih glamor kot?hehe xtau la plak..xpe mira cite lg psl our fantastic name k

my sis name amira aqilah = princess Cerdas, pandai

yeah dats very suit my sis,dye mmg active gle..hoki?netball?boling? just name it

my brother Amar Faiz = Yang ramai zuriat Berjaya, menang

wah..nama n makna mmg pnting dlm kehidupan seseorang,sbb ble kte pnggil nama seolah-olah kte sedang mendoakn untuk dia

ok2 time kt sbpi Kubang Pasu dulu mira de sorng bst friend ni name dye syazana,so kteorg pnggil lar dye syaz tanpa mengetahui maksudnye..at last de org tgur ckp syaz tu mksudnye gile..OMG..see ni la masalah nye klu kte kurng pengetahuan..hehe,,Ya Allah maafkn la hambamu ini,hambamu ini xbermaksud nak mendoakn yg bruk2 pada kawannya cuma daif sedikit..so after that incident kteorg pggil dye ana..sedap kn


btw syazana luv u so much..

so ,klu korang nk tgk makna nme korang jgn malu2 msuk web ni k

http://name.crazyartzone.com/index.asp?cat=Perempuan&ch=A







Thursday, July 23, 2009

CSI





i was 1 of hundred fans of CSI,jst dont care either Miami nor NY both r fantastic..but i prefer CSI MIAMI mora coz Horatio was my hero!!!,but at the end of last season his death..huhu,im so sad withit,ermm but the season will be continue just cant wait to watch it..but im still wonder ist truet that Horatio work partner double cross him??because at the end of the story one of his partner looks very strange..poor Horatio,his ex wife has married with one of the criminal..,n now his dad..but not to mention his son was damm cute..hehe

Tuesday, July 21, 2009

transformers vs harry potter





ermm,both mvie dh tgk so its time for a lil discussion..ok2,both story mmg gmpk lar,credit to da director of both..trnsformers as usual full wit action,mmg bst la..for harry potter lak byk luv story than action..so xbst sgt lar..
overall transformers 5/5 n harry potter 3/5...this is my analysis jgn de spe2 amek hati lak hehe

Tuesday, July 14, 2009


Why GOD Gave Us Friends
GOD knew that everyone needs
Companionship and cheer,
He knew that people need someone
Whose thoughts are always near.
He knew they need someone kind
To lend a helping hand.
Someone to gladly take the time
To care and understand.
GOD knew that we all need someone
To share each happy day,
To be a source of courage
When troubles come our way.
Someone to be true to us,
Whether near or far apart.
Someone whose love we'll always
Hold and treasure in our hearts.
That's Why GOD Gave Us Friends!

cake!







Sunday, July 12, 2009

bfdy!!!

wah...unbelievable im 19 now,hehe..nxt year bcoming 20..wow im getting old lol..so Amira Athirah ! wake up!..fuh,,jst a lil wish 4 my sweet 19


i wanna be a good daughter..i hope my studies in egypt will be fine..i really,surely,extreamly wanna a good doctor and plus be showered with Allah blessed,fyi dats is ustzh Fatmah told me,dont just be a doctor,be a doctor thats always follow

with Allah bless..ermm

hope all my dream will came true..huhu

Tuesday, July 7, 2009

mE n friends

dis is my friends in ain,nadia n alia =)

ain= the most matured among us..
alia= playful+ ske kcu me ..hehe ( jgn mrah k!)
nadia=pndiam among us

there r the place semua problem goes out..hehe,thnkfull to god for these wonderfull friends

time primary school de -amalina,shai,elly,diana,syarina ,siti,balqis n byk g la
secondry-ain,alia,ndia,aainaa,da rubs club,ana + sbpikp
matrx-my roomate mira,zarith ,dayah+fazz,hajar,leha,cil mok+ilham n all h4p1


~luv u guys so much hope our friendship last 4ever

xoxo

Countdown Widget

Saturday, July 4, 2009


luv it !!! LENKA

A second
A minute
An hour
A day goes by
I'm hopin'
Just to be by your side
I'm turnin'
The handle
It won't open
Don't make me wait
Cause right now
I need your smile
Knock knock
When life had locked me out
I turned to you
So open the door
'Cause you're all I need right now it's true
Nothin' works like you
Little louder
Little louder
Little louder knockin'
Little louder
Little louder
A warm bath
A good laugh
An old song
That you know by heart
I've tried it
But they all leave me cold
So now I'm
Here waiting
To see you,
My remedy
For all that's
Been hurting me.
When life had locked me out
I turned to you
So open the door
'Cause you're all I need right now it's true
Nothin' works like you
You seem to know the way
To turn my frown
Upside down
You always know what to say
To make me feel like everything's okay
Little louder
Little louder
Little louder knockin' (oh oh)
Little louder
Little louder
Little louder knockin'
Little louder
Little louder
When life had locked me out
I turned to you
And you open the door
'Cause you're all I need right now it's true
Nothin' works like you
When life had knocked me down
Well I turned to you
And you open the door
'Cause you're all I need right now it's true
Nothin' works like you
Little louder
Little louder
Little louder knockin'
Little louder
Little louder
Nothin' works like you, oh oh
Little louder knockin'
Little louder
Little louder
Little louder knockin'
Little louder
Little louder
Little louder knockin'
When life had locked me out
Well I turned to you
And you open the door
You're all I need right now it's true
Nothin' works like you

Friday, July 3, 2009

bfdy!!!




4 july 2009




tday bfdy hafiz,hfz is my friends frm sbpikp...hepi bfdy hafiz..tOday nothg much pg amek bby at sbpi gombak..huhu a lil tired..andak dh nk deliver im so hppy ,due date 2morrow but not sure..so 2nite im da one jge ank2 dye batrisya,aiman n aina..act2lly missing someone ,tp biarlah...i know he's tired but i just want a lil attention...huhu,mlas lar nk ckp dh.abh dh smpi umah,esk ibu plak pg sabah,kne antr ibu pkul 3pg kt airprt waa!!! pnat2..huhu